تاثیر فرهنگ کتابخوانی بر جامعه با افزایش سرانه مطالعه میسر می شود
کد خبر: 3628815
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

تاثیر فرهنگ کتابخوانی بر جامعه با افزایش سرانه مطالعه میسر می شود

گروه اجتماعی: فرماندار رشت گفت: باید سرانه مطالعه در استان گیلان و شهر رشت را تغییر دهیم تا شاهد تاثیر فرهنگ کتابخوانی بر جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سیروس شفقی، فرماندار رشت در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت که امروز در فرمانداری رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در عرصه های مختلفی همچون فرهنگ سازی ایفا می کنند.

فرماندار رشت با بیان اینکه باید سرانه مطالعه در استان گیلان و شهر رشت را تغییر دهیم تا شاهد تاثیر فرهنگ کتابخوانی بر جامعه باشیم، افزود: ارتقای سرانه مطالعه نقش مستقیمی بر آینده کشور با تاثیرگذاری بر نسل جوان و نوجوان دارد.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه در بوستان کشاورز، گفت: بهره وری از فضای کتابخانه بوستان کشاورز، با توجه به فرسوده بودن آن و ارتقای فضای مطالعه با افزایش طبقات می تواند بر سرانه فضای مطالعه و شاخص کتابخوانی تاثیرگذار باشد.

فرماندار رشت با اشاره به اعتبار 15 میلیاردی در خصوص کتابخانه مرکزی رشت گفت: انجام این مهم به تنهایی ممکن نیست و  همت همگان را می طلبد، ما نیز تمام تلاش خود را در حل آن بکار می گیریم.

موسوی روزان نیز در این جلسه درخصوص استفاده از ظرفیت المان در خصوص ارتقای فرهنگ کتابخوانی تاکیدکرد:بحث نصب المان ها در شهرداری ها به صورت جداگانه توسط شهرداری های مناطق انجام می شود، بسیاری از این مناطق، توسط سرای محله با اجاره شهرداری به فعالیت می پردازند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در خصوص منطقه  پاسکیاب گفت: باید بررسی شود که چه امکاناتی در آن منطقه در اختیار شهرداری است تا بتوان در ترویج فرهنگ کتابخوانی در آن منطقه در اختیار قرار داد.

 

captcha